Köpvillkor
Texten uppdaterades senast 16 Mars 2024*
Våra köpvillkor
Villkoren avser: OutdoorDays AB
Våra priser
Alla våra priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella fel.
Allmänt
Alla priser är angivna i Svenska kronor och inkluderar mervärdesskatt (moms). Detta gäller även exportförsändelser (Norge). Vi reserverar oss för eventuella fel.
När du gör en beställning hos oss innebär det att du godkänner våra köpvillkor och godkänner att namn, adress, telefon och mailadress registreras i vårt kundregister.
Vi uppdaterar vår butik regelbundet för att ge dig så korrekt information som möjligt. Vi reserverar oss dock för eventuella fel och förbehåller oss rätten till prisjusteringar.
För att handla på Outdoordays.se måste du vara myndig. Om inte så kräver vi din målsmans godkännande.
Om du befinner dig utanför EU, så kommer du att bli debiterad för tull & moms i det landet ditt varorna skickas.
Beställning
En beställning på Outdoordays.se är genomförd så fort du klickat på ”Bekräfta order” i kassan. Du erhåller omgående en orderbekräftelse från oss till den epostadress du angivit. Om du inte får en bekräftelse på din order så kontakta oss på hello@outdoordays.se eller telefon 036-121020 för att säkerställa att vi fått din beställning.
Alla varor förblir Outdoordays.se egendom tills dess de är till fullo betalda.
Vid förbeställning / pre-order gäller ej ”klarna – få först, betala sen”. Vid förbeställning eller pre-order, garanteras INTE några leveranstider.
Leveranstider kan påverkas från annat än vad OutdoorDays AB kan styra över.
Vid en avbruten förbeställning, så kan det ta upp emot 30 dagar innan pengarna finns på ert konto.
OutdoorDays AB ersätter inga uteblivna semestrar eller andra förseningar.
Leveranssätt och frakter
Din beställning skickas från oss till kunder inom Sverige via DHL Service Point & taktält med DHL Home Delivery. Observera att DHL paket måste hämtas ut från servicestället inom 14 dagar. Frakt debiteras enligt DHL för beställningstillfället gällande prislistor. Du kan se vad frakten blir för en eller flera varor genom att lägga den eller dem i varukorgen. Icke uthämtade paket debiteras med 250kr.
Lagerhållning och leveranstid
Vår butik består av ett sortiment av varor som vi har på lager för omgående leverans. Varorna i vår butik har således lagerstatus ”lagervara” eller ”tillfälligt slut”. Är statusen ”lagervara” skickar vi inom 1-3 arbetsdagar. Varorna är hos dig eller ditt postombud inom 2-4 arbetsdagar.
Förbeställningar garanteras inga leveranstider eller datum.
Normal leveranstid inom Sverige är 1-3 dagar. Vi reserverar oss för fraktförsening utanför vår kontroll.
Notera på ordern om varor är brådskande.
Om en vara tillfälligt är slut så skickas den då den åter inkommer på lager. Du har alltid rätt att häva köpet om du inte godkänner en eventuell förlängd leveranstid.
Är statusen ”tillgänglig som restorder” ges information via mail på hello@outdoordays.se eller via telefon 036-121020.
Öppet köp, ångerrätt och retur
På outdoordays.com gäller öppet köp i 14 dagar från det att du mottagit varan. För att öppet köp ska gälla på en vara måste varan vara oanvänd och oskadad med förpackning och etiketter oskadade. Du som konsument får alltså öppna och titta på varan men ej använda den.
Vid utnyttjande av ångerrätt (14 dagar) returneras produkten på samma sätt som den levererades. Returen betalas av köparen. Vid ångerrätt skall varan vara hel och rent.
Kontakta alltid oss innan retur! Det är viktigt att du bifogar en kopia på ditt kvitto/följesedel för att styrka inköpsdatum och så att vi vet vem returen gäller. När vi mottagit returen gör vi en återbetalning till dig.
När du ångrar ett köp och returnerar varan återbetalar vi hela beloppet av varan, om den är oskadd och oanvänd i orginalförpackning. Återbetalning sker inom 30 dagar från makulering av order.
Returadress:
OutdoorDays AB
Västbovägen 56b
33153, Värnamo
Returfrakt och frakt för eventuell ny försändelse vid byte betalas av dig som kund.
Reklamation
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss på reklamation@outdoordays.se eller ringa 036-121020. Kontakta alltid oss vid eventuell reklamation. Vi lagar, skickar en ersättningsvara eller återbetalar till dig inom 30 dagar.
Garanti
Garanti på vårt sortiment är 1 år om inget annat anges. Omfattningen av garantin gäller mot fabrikationsfel och inte slitage.
1 år på Markiser
2 år på taktält så som Safari Classic, Safari Pro och Diana.
5 år på Expedition serien. (första ägare)
Vid försäljning av tält till tredje part, gäller garantin 2 år från inköpsdatum från OutdoorDays
Vid uthyrning av produkter i andra hand så gäller inte garantin.
Byte
Önskar du byta en vara returnerar du den till returadressen ovan tillsammans med kvitto/fakturakopia och en instruktion om vad du önskar byta varan mot.
Outhämtat paket
I fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället debiteras frakten kunden på nytt ifall paketet ska skickas på nytt.
Om du inte önskar de varor du beställt, så betalas endast produktens pris ut i retur. Alltså inte kostnaden för frakt.
Detta för att vi ska spara på vår miljö och inte skicka produkter i onödan.
Icke uthämtat taktält debiteras frakten + 700kr oavsett anledning.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Kampanjer, nya produkter och försäljning. Direkt till din inkorg.